Mar 16, 2012

Robotzii! Ce se intampla cu ei?


Azi am observat pe Facebook postarea celor de la Creative Monkeyz in care anuntau aparitia unui nou episod din seria robotzilor. Sunt un mare fan al lor si le-am urmarit fiecare episod incepand de la celebrul "Apasaaaaa!...". Cu toate astea mi-am dat seama ca episodul de vinerea trecuta mi-a scapat si, daca n-as fi vazut anuntul lor pe Facebook, probabil as fi uitat si de episodul actual. M-am dus pe link-ul respectiv si am urmarit episodul. L-am categorisit "dragut" ca pe toate episoadele din ultima perioada. Insa am observat cateva lucruri, unele surprinzatoare, altele un pic ingrijoratoare. Care sunt acestea? Cititi.

Categorie: General
Postat de: oberon

In primul rand lipsa comentariilor pe blogul lor. Lucru aproape de necrezut, ar fi trebuit sa fie vreo 1000 cel putin , ca de fiecare data. E drept, filmul fusese "urcat" numai de vreo ora. Dar...

In al doilea rand faptul ca baietii s-au intors pe youtube, filmul fiind postat direct acolo.

Nici pe facebook nu erau prea multe commenturi. M-am uitat si la episoadele anterioare - doar cateva zeci. Ce Dumnezeu se intampla? erau cu miile!...

Ori baietii modereaza comentariile, ori... Ori audienta robotzilor a scazut.

Ce ar putea duce la scaderea audientei? Sa analizam ce s-a intamplat intre timp. Sa incercam sa ne aducem aminte cum erau primele episoade din seria 1. Erau scurte in primul rand. Nu aveau un story, constau doar intr-un schimb de replici. Atat. In acest schimb de replici erau 2-3 "catchphrase"-uri ("Apasa!... Apasa!..." sau "Sa sugi o ceapa!" sau "O fi tuica, o fi vin, o fi pipi de rechin!" ). Dupa care venea poanta de final. Uneori singura poanta. Total neasteptata. Care "rotunjea" totul

Acest format le-a asigurat succesul instant si pentru asta asteptam toti cu nerabdare ziua din saptamana in care aparea un nou episod. Ne ceream portia de una doua fraze "memorabile" pe care sa le putem repeta aiurea pe acasa si pe la serviciu, Voiam sa ramanem surprinsi din nou de finalul neasteptat. Si admiratia noastra crestea cu fiecare episod.

A venit intreruperea dintre sezoane si a iesit noul format. Noile episoade au aparut, de data asta mai lungi. In noile episoade am avut parte de scenarii mai elaborate. Au fost mai multe poante. S-a vazut clar ca erau lucrate mai cu grija, Insa...

...Insa de asemenea productii bine lucrate, cu scenarii complexe, logic structurate si elaborate avem parte mereu. Sunt sitcomurile americane de exemplu. E clar ca ideea originala a fost abandonata si baietii vor sa semene a altceva, un ceva  in care ei vad idealul. Dar noi nu dorim asta. Noi dorim sa mearga pe drumul pe care au inceput, fara sa incerce sa paseasca pe urmele altora. Asa cum am aratat, ei au surprins prin originalitate, nu prin faptul ca au incercat sa se tina dupa sabloane poate calitativ superioare, dar folosite de multi.

Parinti ai robotzeilor! Nu vrem de la voi alt sitcom, vrem acea rapaiala de zece replici care ne zapacea si ne incanta la inceput. Ati dat dovada ca stiti sa cautati si sa gasiti subiecte. Nu asta trebuie sa va infricoseze. Ci faptul ca riscati sa deveniti... banali. Nu fiti ca ceilalti! Voi sunteti voi! The Creative Monkeyz.

 

 

 

 

 

Comentarii

 Adaugati un comentariu 
Titlul comentariului:

Nume:

Adresa e-mail:


Apreciere articol:
Text comentariu:
 
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)