Feb 23, 2012

Cum va arata capitala in 2035


Bucuresti1

Citez din articolul de la Mediafax

"Planul Urbanistic General (PUG) va fi discutat în CGMB în maximum două luni, după care urmează să fie aplicată Strategia Bucureşti 2035, care presupune unirea celor şapte gări din Bucureşti prin linie de metrou, dublarea spaţiilor verzi, recuperarea identităţii urbane pentru centrul Capitalei."

Este vorba de autostrada suspendata a lui Oprescu, ce incepe sa prinda contur, macar in mintile arhitectilor. Cititi mai departe sa vedeti despre ce ar fi vorba


Categorie: General
Postat de: oberon

Am citit articolul, dar am ramas usor nelamurit. Cea mai buna metoda de a incerca sa inteleg ceva mi s-a parut fimuletul. L-am vizionat de vreo doua ori, pana am reusit sa inteleg cat de cat ce vrea sa arate si pana ce harta Bucurestiului actual mi s-a asezat in minte peste imaginea Bucurestiului din filmul animat.

Pe scurt, este vorba de un prin tronson al autostrazii suspendate, denumita aici "inel median de circulatie". El  pleaca de undeva din Colentina, de-a lungul caii ferate Bucuresti - Constanta, se intersecteaza cu Soseaua Petricani, apoi Soseaua Pipera. Imi place sa cred ca am recunoscut cele doua pasaje actuale - peste calea ferata si peste Barbu Vacarescu. Autostrada continua adiacent cu calea ferata, taie Bulevardul Aerogarii, Sos Bucuresti-Ploiesti, trece prin spatele Casei Presei si pe undeva pe langa actualul pod Constanta (se pare ca nu s-au atins de el, desi ar trebui facut ceva in privinta lui chiar la ora actuala).

Pe langa acest traseu sunt prevazute sa apara vreo 7 zone rezidentiale cu cladiri futuriste si spatii verzi. N-am prea reusit sa identific actualele cartiere sau ceva din actualele cladiri comerciale si de birouri, decat in foarte mica masura. Exceptie face Casa Presei (bineinteles). Parca am mai recunoscut si cartierul Aviatiei si, m-am prins si pe unde vine partea sudica a cartierelelor Bucurestii Noi si Chitila, profitand de faptul ca, in viziunea lor, sinele de cale ferata vor trece si in anul 2035 pe unde trec si acum.  Vazand imaginile respective, eu traiesc cu speranta ca nu se va atinge nimeni de cladirea in care stau. Filmuletul arata imagini in care marimea cladirilor in zona e aceeasi, desi casele sunt desenate altfel, iar pe langa calea ferata sunt fasii de spatiu verde.  

Pe actualul camp dintre Chitila si Giulesti - Sarbi se va construi o "EuroGara" (!)  Va mai fi si o mare zona de spatii comerciale. Tot in zona respectiva si spre Militari,  inelul devine autostrada suspendata in toata regula cu bretele  de acces care tasnesc in toate directiile.

In mod ciudat insa, acest prim tronson se termina undeva langa lacul Morii, in sos. Virtutii, pentru care nu apare nici o solutie de largire. Astazi in mod sigur aceasta artera adesea face fata traficului dinspre Crangasi si Militari si cu greu imi pot imagina cum va prelua si traficul inelului median pe viitor.

Update: cele 5 zone rezidentiale sunt de fapt 7. 

 

Comentarii

 Adaugati un comentariu 
Titlul comentariului:

Nume:

Adresa e-mail:


Apreciere articol:
Text comentariu:
 
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)