Oct 30, 2016

Noul Yahoo Messenger. O analiză din punct de vedere al unuia care ar vrea să continue să-l folosească și un mic ghid (la sfârșit)


 

Yahoo teaser

Cam așa arată minunea numită "noul Yahoo Messenger". Vechiul Yahoo Messenger a fost scos pe linie moartă pe data de 5 August 2016.

Timp de 18 ani, din 1998, până în 2016, Yahoo Mesenger a fost pentru noi românii, unicul "mess". Pe vremea când Facebook-ul nu exista, Yahoo Messenger era Facebook-ul nostru. Pe toate calculatoarele patriei trebuia să existe emoticonul galben, jos, lângă ceas. Atât timp cât calculatorul era deschis, la serviciu, acasă, nu conta, pe ecran, în partea de jos, se iveau din când în când micile dreptunghiuri cu margine mov ce semnalau primirea unui mesaj, sau faptul că cineva a intrat sau a ieșit pe ușa "mess"-ului.

Soarta sa a devenit potrivnică după ascensiunea Facebook-ului și apariția telefoanelor inteligente. De prin 2010 steaua Yahoo a început să apună. Noii "regi" se cheama acum Facebook, Whatsapp sau Skype, iar umbra Google plutește peste tot.

Binecunoscutul program de mesagerie instantanee nu a mai fost actualizat de ani buni. Cu toate astea și-a avut partea sa de utilizatori credincioși, care nu l-au părăsit nici în ultim clipă... sau după. 

Categorie: General
Postat de: oberon

Așa cum spuneam mai sus, în această vară Yahoo s-a gândit să își modernizeze messengerul. După scandalurile precedente, de exemplu cel provocat de hackerii care au pus mâna pe datele conturilor a sute de mii de utilizatori, imaginea sa era cam șifonată. De clientul de mail s-au îngrijit tot timpul. Eu consider că, în prezent au cel mai bine "aspectat" serviciu de mail, în privința funcționalității. Partea care "scârțâie" grozav la ei e filtrul de spam - o grămadă de spam-uri îmi ajung în Inbox, mai ales de cănd au descoperit și românii că se poate spama. Majoritatea spamului vine îmi vine "de la ai noștri". Dar spam-ul e o altă temă de discuție. Să continuăm să vorbim despre messenger.

Vechiul client beneficia de de toate, ajungând să fie până și aparat de radio sau consolă de jocuri, Într-un fel fusese scăpat din frâu, ticsit cu atâta "bling"  și, mai presus de toate, se baza mult prea mult pe vechiul Internet Explorer pentru tot ceea ce făcea. Dar și steaua Internet Explorer a apus de ceva timp, iar vechiul messenger a ajuns în pericol să nu mai funcționeze pe noile variante de Windows. Deci, ceva trebuia făcut rapid.

După mine ar fi fost normal să elimine tot ce era în plus, să păstreze doar funcționalitățile de bază, precum mesajele text, convorbirile audio și video, să imbunătățească securitatea și fiabilitatea, dar să fi lăsat ce era bun asa cum era, căci utilizatorul obișnuit ține mult la obiceiurile sale. Așa cum s-a obișnuit, așa e bine. Orice mică schimbare îl bulversează, chiar și modificarea pozitiei unui buton pe ecran, tot ce îl scoate din automatismul dobândit în timp, năucește pe acest utilizator obișnuit, îl face să înjure si să se văicărească să blesteme soarta care l-a lasat la mâna unora care îl scot brutal din zona de confort în care, tot datorită lor a și ajuns. Dar Yahoo este o corporație, și ca orice corporație, în loc să se uite la utilizatori, se uită la alte corporații care scot bani la un moment dat. Și se simte datoare să imite ceea ce fac ceilalți, rețeta lor de succes, sperând că acest lucru le va reumple conturile de bani, uitând că utilizatorii aceștia le aduc banii, nu celelalte corporații.

Ca toate coporațiile care se respectă, înainte să se apuce de un produs nou, vor fi analizat și ei "piața". in acest caz au analizat cam la ce se folosec messengerele în general. Probabil că au obținut următoarea listă de răspunsuri:

1. Omul obișnuit trimite mesaje către o altă persoană sau mai multe persoane

2  Omul obișnuit trimite poze, emoticoane și gif-uri animate cât cuprinde, către o altă persoană sau mai multe persoane.

 Restul, gen conversații audio, video, trimitere alte fișiere sunt la categoria "ar fi frumos să fie, dar se poate și fără ele la început". Le-au lăsat pe mai târziu. Deocamdată trebuiau să implementeze aceste două cerințe "în felul care e acum la moda", sau "așa cum fac și ceilalți, uitați-vă la Facebook, Google...".

Termin cu "analizele" și trec la ceea ce am descoperit azi, când, neavând ce face, am reintrat pe messenger. Vechiul program nu mai merge, așa că soluția cea mai rapidă se cheamă http://messenger.yahoo.com. Odată trecut de login, vă veți trezi pe o pagină ce arată fix ca în poza de mai sus. În partea din stânga sus apar cei din lista de prieteni care au făcut saltul la noul messenger. În partea din stânga jos apare un amalgam format din prietenii din vechea listă, puși la grămadă cu alte persoane ale căror id-uri sunt extrase de prin mail-urile din inbox și din adress book. Aceștia toți au un link "invită" în dreptul lor.

Dacă faceți click pe un nume dintre cele din stânga sus, se deschide o conversație cu respectiva persoană.

Dacă folosiți căsuța de căutare de deasupra listei din stănga sus, sau dacă apăsați butonul în formă de creion "compunere mesaj nou", situat tot acolo, se va deschide o conversație la care puteți adăuga mai multe persoane, tastând numele (id-ul) lor, pe care îl puteți alege dintr-o listă de sugestii, ce se umple pe măsură ce tastați 

Acest grup se formează ad-hoc și va rămâne în lista din stânga sus (cumva ca la Skype sau Google Hangouts).

Un alt mod de a forma un grup, este să apăsați pe link-urile "invită" din lista celor rămași pe dinafara noului messenger, aflată în stânga jos.

După aceea mesajul de trimis se tastează în dreapta jos. Tot acolo se pot introduce si poze, emoticoane sau niste gif-uri animate mari și urâte.

Conversațille arata similar cu cele din Facebook, Skype sau Whatsapp.

Asta e tot. TOT!

Nu-mi dau seama cum se poate știi dacă o persoană e online sau nu. Nu îti poti schimba statusul (care status?) Nu îti poți schimba starea (oricum nu ti-o știe nimeni). Nu se pot trimite mass-uri, doar mesajele de grup descrise mai sus. Nu se pot face grupuri de id-uri în listă. Nu se pot trage cu mousul id-uri din listă pentru a forma un grup. Nu se pot iniția apeluri audio sau video. Nu se pot... multe.

Singurul avantaj e simplitatea in utilizare. Asta daca te poți obișnui vreodată

O să-l mai folosească vreodată cineva dintre voi? N-am cum să știu. Aș vrea să aflu și alte opinii. Comentariile și Facebook-ul sunt deschise.

 

 

 

Comentarii

 Adaugati un comentariu 
Titlul comentariului:

Nume:

Adresa e-mail:


Apreciere articol:
Text comentariu:
 
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)